Tegoroczna edycja projektu została zatytułowana „Na tropach DOBROCZYNNOŚCI”. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Piąta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2023/2024, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat czynienia dobra, niesienia pomocy.

Po przeczytaniu książek dzieci będą zastanawiały się, jakie wartości przekazał i co dobrego dał innym bohater lektury.

Celem innowacji jest:

– rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej;

– rozwijanie aktywności czytelniczej;

– doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania;

– zachęcanie rodziców do czytania dzieciom;

– pogłębianie wiedzy na temat dobroczynności;

– kształtowaniu u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra;

– integracja zespołu klasowego.

Uczniowie klasy II wykonali zadania do pierwszego modułu „Bądź dobry dla ludzi”. Uczniowie przygotowali klasową chmurkę „Tosię”, która umila każdą lekcje w naszej sali lekcyjnej. Uczniowie obejrzeli film edukacyjny promujący dobroczynność.

Zorganizowano klasową akcję „Anioły”. W tym celu zostały przygotowane karteczki z imionami dzieci. Każdy uczeń i nauczyciel losował osobę z klasy dla której stał się „Aniołem”.  W ciągu jednego tygodnia każdy „Anioł” wylosowanej przez siebie osobie, podrzucał niepostrzeżenie coś miłego (karteczkę z rysunkiem, miłym słowem, wiersz lub inny gadżet). Pod koniec tygodnia „Anioły” się ujawniały, kto dla kogo robił miły gest.

Uczczono w klasie/szkole ŚWIATOWY DZIEŃ DOBROCI, który przypadał 13 listopada.

Uczniowie przygotowali miłe słowa, które zostały przytwierdzane do cukierków, a następnie rozdane całej społeczności szkolnej.

„Cukierku, Ty Łobuzie!” była to lektura omawiana dzięki innowacji pedagogicznej „Lekturki spod chmurki”, do której to dzieci przygotowały swój lekturnik. Zorganizowano również szkolną akcję  „SZKOLNY DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA”. Na Sali gimnastycznej uczniowie klasy I i II zaaranżowali czytelniczą przestrzeń. Następnie zaprosili młodszych kolegów, którym czytali fragmenty lektury, bajek i wierszy.

Kowalczyk M.