Na lekcjach geografii oraz zajęciach kreatywnych w klasie VII zrealizowana została innowacja pedagogiczna na temat odnawialnych źródeł energii. Jej podstawowym założeniem było zwrócenie uwagi na konieczność zmniejszenia wydobycia paliw kopalnych ze względu na ich ograniczone zasoby, na rzecz pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych czyli: słońca, wody, wiatru, biomasy oraz ciepła wód podziemnych. Ważnym aspektem było również podniesienie świadomości w zakresie ochrony środowiska.
Jakie działania podjęli uczniowie? Na pierwszych lekcjach poznawali źródła energii odnawialnej oraz możliwości ich wykorzystania w Polsce i w naszym regionie. Następnie przystąpili do budowy wiatraków oraz jeździków napędzanych energią słońca i wody. Wykorzystali do tego specjalne zestawy klocków LEGO. Potem nadszedł czas na testowanie….Czy wiatraki będą się kręcić? W jakich warunkach zaświecą diody? Jaka będzie prędkość jeździka w słoneczny i pochmurny dzień? Co się może stać, jeśli ciśnienie powietrza w tłoku będzie zbyt duże? Oczywiście wszystkie próby testowe zostały przez uczniów nagrane. Kolejnym krokiem było podsumowanie zdobytej wiedzy i wniosków zaobserwowanych podczas doświadczeń. Zadaniem uczniów było stworzenie prezentacji multimedialnej lub filmu opisującego ich działania, które można zobaczyć pod linkiem:
https://drive.google.com/drive/folders/1ayBCMScIieAJGZXa3UIzU7ujNUmHBXe6?usp=sharing